طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل

  • ۰
  • ۰

JQuery را نیز می توان به صورت کتابخانه ای آماده از جاوا اسکریپت تصور کرد که برای ساده کردن کدنویسی جاوا اسکریپت در طراحی وب سایت ایجاد شده است. برای استفاده از این فن آوری شما با مراجعه به وبسایت www.JQuery.com آخرین نسخه موجود را در قالب یک فایل متنی با پسوند j5.دانلود و به صفحه وب خود اضافه می کنید. سپس با به کارگیری متدهای JQuery که با استفاده از جاوا اسکریپت نوشته شده می توانید به سادگی، جلوه های بصری زیبا و پیچیده ای را به وب سایت خود اضافه نمایید.
Image result for javascript

احتمالا نمونه ای از کاربرد JQuery را در وب سایت های ارایه دهنده تصاویر مشاهده کرده اید که با کلیک روی تصویر کوچک، پیش نمایش آن درون صفحه نشان داده می شود و پس زمینه صفحه تیره یا مات می گردد. در واقع این کار با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت انجام می شود که روش دشوار آن، نگارش کامل کد و روش ساده تر استفاده از کتابخانه آماده و متدهای JQuery است.

افزودن اسکریپت به صفحه HTML

کدهای جاوا اسکریپت را می توان به دو صورت درون صفحات وب سایت گنجانید. روش اول این است که اسکریپت ها را مستقیما درون کدهای HTML بنویسید. در روش دوم که متداول تر و اصولی تر است، کدها درون یک فایل متنی با پسوند دل نوشته می شوند و سپس درون صفحه موردنظر به این فایل ارجاع داده میشود دقیقا مانند کاری که در هنگام استفاده از فایل های CSS فراگرفتید)
فعلا در ابتدای کار، با روش اول یعنی گنجاندن کدهای جاوا اسکریپت در میان کدهای HTML أثنا خواهید شد. در این روش باید به نحوی اسکریپت ها را از سایر کدها جدا کنید. برای انجام این کار لازم است اسکریپت ها را درون برچسب < cript> < script > قرار دهید. از آنجا که علاوه بر جاوا اسکریپت، اسکرپیت های دیگری نظیر VBScript هم وجود دارد که می توان درون کدهای HTML جای داد. باید با مقداردهی مشخصه type معین نمایید که از چه نوع اسکریپتی استفاده شده است. برای به کارگیری جاوا اسکریپت باید مشخصه type را با مقدار  ” text/ javascript ” مقدار دهی کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.