طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از مسائلی که بسیاری از مصرف کنندگان یخچال ها همواره با آن مواجه هستند، چگونگی تنظیم دمای یخچال فریزر خود به صورت صحیح است. به طور کلی تنظیم مناسب دمای یخچال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که دمای یخچال زیاد باشد، در طولانی مدت موجب افزایش کارکرد کمپرسور و در نتیجه از کار افتادگی آن خواهد شد. همچنین اگر دما کمتر از میزان مورد نظر باشد، سرمای ایجاد شده درون آن کم بوده و در نتیجه ممکن است موجب فاسد شدن مواد غذایی گردد. از این رو در این مقاله به آموزش تنظیم صحیح دمای یخچال برای مصرف کنندگان پرداخته ایم تا به کمک این مطالب بتوانند دمای مناسبی را برای یخچال خود تنظیم نمایند. در ادامه این مقاله از سایت آی پی امداد همراه ما باشید.

 

نحوه تنظیم صحیح دمای یخچال معمولی

نحوه تنظیم صحیح دمای یخچال دیجیتالی

نحوه تنظیم صحیح دمای یخچال ساید بای ساید

 

نحوه تنظیم صحیح دمای یخچال معمولی

 

در یخچال های معمولی برای تنظیم صحیح دمای یخچال و فریزر تنها یک درجه تعبیه شده است و به صورت جداگانه نمی باشد. با استفاده از این درجه می توانید دمای یخچال و دمای فریزر خود را به راحتی تنظیم کنید. در اکثر مدل های یخچال های ایرانی درجه دمای یخچال و فریزر به این صورت می باشد. برای تنظیم صحیح دمای یخچال در این موارد ابتدا باید درب یخچال را باز نموده و سپس کلیدی که جهت تنظیم درجه دما تعبیه شده است را پیدا نمایید. سپس می توانید درجه یخچال را بر روی دو، سه یا چهار قرار دهید که بهترین و مناسب ترین دما برای یخچال سه می باشد. درجه یک پایین ترین دمای یخچال است و گزینه MAX بیشترین حالتی است که برای تنظیم دمای یخچال قرار داده شده است. اگر درجه دمای یخچال شما به صورت اسلایدر می باشد، می توانید آن را در وسط درجه قرار دهید تا یخچال به دمای مطلوب برسد.

 

 

نحوه تنظیم صحیح دمای یخچال دیجیتالی

 

در صورتی که در یخچال دیجیتالی درجه دما در قسمت جلویی یخچال قرار دارد، برای تنظیم دما باید ابتدا قفل آن را باز نموده و سپس به تنظیم آن بپردازید. برای باز کردن قفل باید به مدت سه ثانیه دکمه Unlock را نگه دارید که در این حالت صفحه نمایش یخچال علامت باز شدن قفل را نشان خواهد داد. سپس باید برای تنظیم صحیح دمای یخچال از دکمه Refrigerator temperature یا Cooling temperature استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید یخچال و فریزر به صورت هم تراز ایجاد سرما نمایند، می توانید دمای یخچال و فریزر خود را بر روی یک مقدار برابر قرار دهید.

حتما بخوانید: علت برق داشتن بدنه یخچال پروفایل

نحوه تنظیم صحیح دمای یخچال ساید بای ساید

 

برای اینکه بتوانید برای تنظیم صحیح دمای یخچال ساید بای ساید خود اقدام کنید، می توانید از دکمه Refrigerator temperature استفاده نمایید. همچنین برای تنظیم دمای قسمت فریزر نیز دکمه Freezer temperature تعبیه شده است. میزان دمایی که برای یخچال های ساید بای ساید مناسب است، برابر با 4 بوده و برای فریزر نیز می توانید مقدار -18 را تنظیم نمایید. یکی از نکاتی که هنگام تنظیم درجه دمای یخچال های ساید بای ساید باید به آن توجه داشته باشید این است است میزان دمای این یخچال ها در فصل زمستان و تابستان با یکیدیگر متفاوت می باشد. به طور کلی دمای مناسب برای این یخچال ها +4 تا +6 بوده و برای فریزر نیز -18 یا -20 درجه سانتی گراد می باشد.

 

  • hasan emami