طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله درباره اعتماد به یک شرکت طراحی سایت توضیح خواهیم داد. انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب کار آسانی نیست اما اگر به یک سری نکات توجه داشته باشید قطعا می تواند از هدر رفتن وقت و هزینه شما جلوگیری کند و افزایش فروش و رونق کسب و کار اینترنتی شما را در پی داشته باشد.

چه کسی به شما اعتماد می کند؟

برخی از افراد معتقد هستند که به هیچ کسی نمی توان اعتماد کرد. بسیاری از کارآفرینان درباره اعتماد نگرانی دارند. در نتیجه، این سوال فراتر از افرادی است که شما به آن ها اعتماد دارید. شما به چه کسانی اعتماد می کنید؟ یا به طور خاص، چه کسی می تواند با موفقیت کسب و کار شما اعتماد کند؟ هیچکس جز شما، درست نیست؟

ممکن است شما مالک یک کسب و کار، کارآفرین یا کارمند یک شرکت باشید. بازگشت اعتبار و اعتماد مشتریان و مردم بسیار سخت است. این یک واقعیت تلخی است که برخی از شرکت ها با ننگ “غیر قابل اعتماد بودن” مواجه هستند.

به عنوان یک مصرف کننده، ما با صنایعی کار خواهیم کرد که به اعتماد ما نیاز دارند. هنگامی که ما وارد یک فروشگاه خودرو یا نمایندگی مجاز می شویم، به آن ها اعتماد می کنیم که بهترین ماشین ها را با مناسب ترین قیمت ها به ما نشان خواهند داد. این نوع اعتماد برای پزشکان، وکیل ها و سایر مشاغل نیز صادق است.

فقط به من اعتماد داشته باشید

برخی از کسب و کار ها به خاطر نقض کردن اعتماد مشتریان شناخته شده هستند. بار ها شده که شما از طریق رسانه های مختلف درباره کار های خلاف و غیر قانونی شرکت های مختلف باخبر شده اید. یک شرکت طراحی سایت مانند سایر شرکت ها ممکن است نزد مردم به عنوان شرکتی فریب دهنده شناخته شود.

من به عنوان یک طراح وب سایت، با افرادی که نسبت به شرکت های طراحی سایت اعتماد کمی دارند، همدردی می کنم. صنعت ما مانند بسیاری از صنایع دیگر دارای تعداد زیادی از افرادی است که خدمات ضعیفی را ارائه می دهند.

شما ممکن است توسط یک طراح وب سایت آسیب دیده باشید

من اخیرا با یکی از مشتریان بالقوه شرکت های طراحی سایت تماس گرفتم. او درباره نحوه آشنایی خود با طراح وب سایتش صحبت کرد. این که چگونه طراح باعث عقب افتادن کسب و کار آن ها شده است. او گفت که در حال حاظر شکست خورده و تجربه تلخی از همکاری با شرکت طراحی سایت قبلی دارد. او گفت که کسب و کارش توسط یک شرکت طراحی سایت که به او قول افزایش فروش و طراحی وب سایتی قدرتمند را داده بود، آسیب دیده است .او گفت که اکنون به دنبال یک شرکت طراحی سایت است که علاوه بر این که توانایی ارائه خدمات را داشته باشد، بلکه بتواند خود را اثبات نماید. در حال حاظر به دلیل تجربه های نادرست قبلی او نمی تواند به یک شرکت طراحی سایت اعتماد کند.

آیا می توان او را سرزنش کرد؟ ممکن است شما بگویید که نتایج ضعیف او به دلیل انتخاب های نادرست خودش بوده است. اما این نکته را باید به خاطر داشت که شکست کسب و کار او به خاطر همکاری با یک شرکت طراحی سایت بوده است.

شرکت طراحی سایتی که می خواهید با آن همکاری داشته باشید به دنبال همکاری بلند مدت خواهد بود.

معنی آن چیست؟ این بدان معنی است که هر دو طرف به دنبال ایجاد یک رابطه بلند مدت با یک هدف تجاری مهم در ذهن خود باشند. نتیجه نهایی باید برای هر دو طرف یعنی شرکت طراحی سایت و مشتریان سود و منفعت داشته باشد. این یک ویژگی جهانی است که همه ی کسب و کارهای خوب دارند. اغلب طراحان وب بر روابط کوتاه مدت برای پروژه های جداگانه تمرکز می کنند، نه یک رابطه ی طولانی مدت با مشتری.

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

آزار دادن مشتریان سایت های فروشگاهی یکی از سریع ترین مسیر های از دست دادن شهرت برند کسب و کار می باشد. اگر شما سریعا با این مشکلات برخورد نکنید امکان رشد کسب و کار وب سایت شما بسیار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داریم این مدل مشکلات که می توانند سبب نابودی سایت فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین شما شوند را بررسی کنیم.

روش های حمل کالا

حمل و نقل کالا 

اغلب مشتریان سایت های فروشگاهی هرگز متوجه نمی شوند که سفارش دادن یک محصولات از کشور ها و مناطق دور دست چقدر پیچیده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندی و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما باید اطلاعات کاملی از قوانین حمل و نقل محصولات بین المللی داشته باشید. زیرا هر کشوری قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزینه های مالیات و گمرک از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زمان دیگر عامل با اهمیت است. اغلب خریداران کالا های اینترنتی توقع این را ندارند که محصول خود در عرض مدت زمانی کوتاه دریافت نمایند، اما شما باید یک برنامه زمانی مناسب از ارسال و تحویل کالا به آن ها ارائه دهید. 

مشکلات غیر منتظره دیگر عاملی است که می تواند به اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی شما صدمه وارد کند. همیشه در وب سایت خود درباره این اتفاقات غیر منتظره سلب مسئولیت کنید و مشتریان را مطلع نمایید. مثلا ممکن است در زمان ارسال کالا کشور شما ارتباطات خود را با کشوری که محصول برای آن ارسال شده است، قطع نماید و با ممنوعیت حمل کالا به آن کشور مواجه شوید. سعی کنید همیشه برای این مدل مشکلات برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهید.

گم شدن کد پیگیری کالا یا کد پیگیری اشتباه

کد های پیگیری کالا شاید کوچک به نظر برسند اما برای مشتریان فروشگاه اینترنتی شما یک تفاوت بزرگ محسوب می شوند. امروزه اغلب خریداران محصولات اینترنتی دوست دارند اعلان هایی را درباره وضعیت حمل کالا و محصول مورد نظرشان دریافت کنند. مردم کد های پیگیری را دوست دارند و این مورد سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت فروشگاهی شما می شود. 

یکی دیگر از مشکلات رایج در کد های پیگیری استفاده از کد های پیگیری اشتباه می باشد. اگر کد پیگیری محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتری شما بیشتر از هر زمان دیگری نگران و خشمگین خواهد شد و احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد. به همین جهت از نحوه کار سیستم فروشگاه اطمینان پیدا کنید و به دقت آن را آنالیز نمایید.

صدمه دیدن کالا

صدمه دیدن کالا همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید مشتری یک محصول را سفارش داده و در این بین از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما کالا دریافتی آسیب دیده است. مشتری چه کسی را مقصر می داند؟ شما نمی توانید به مشتری ثابت کنید که کالا سفارش داده شده توسط او در طی مراحل حمل و نقل دچار آسیب شده است. در نتیجه این مشتری را از دست خواهید داد مگر این که یک کار فوق العاده برای او انجام دهید.

چگونه در این شرایط رضایت مشتری را به دست آوریم؟ 

محصول را به سریعا جایگزین کنید، هزینه های حمل آن را متحمل شوید، تخفیفاتی برای سفارش های آینده ارائه دهید و حتی عذر خواهی کنید. به دست آوردن رضایت مشتری در صورت صدمه دیدن محصول او سخت و پر هزینه خواهد بود. استفاده از بسته بندی مناسب و مستحکم برای کالا ها و همچنین آموزش دادن به کارکنان برای حمل آن ها از جمله مواردی است که می تواند درصد آسیب دیدن محصولا فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد. 

فراموشی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

سئو 

خریداران و بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند که محصولات را به خوبی به آن ها نشان دهد و توضیحات درست و دقیقی از کالا ها ارائه شود. همین توضیحات در موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد محتوای مناسب به رتبه بندی وب سایت شما در مورتور های جستجو کمک خواهد کرد. سئو می تواند مهم ترین مهره بازاریابی اینترنتی برای محصولات فروشگاه اینترنتی شما باشد پس به همین جهت شما باید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود در مورتور های جستجو از بهترین منابع و ابزار ها استفاده کنید تا به استراتژی درست دست یابید.

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

استفاده از فایل های صوتی در طراحی وب سایت ها غالبا با دو هدف زیر صورت می گیرد:

اول، افزایش جذابیت در وب سایت با اضافه کردن یک فایل صوتی مانند یک قطعه موسیقی به صفحات.
دوم، ایجاد امکان پخش یک فایل صوتی در صفحه وب برای اطلاع رسانی به مخاطبین مانند پخش زنده شبکه های رادیویی
در هر دو مورد فوق، تنها امکان استفاده از فرمت هایی خاص وجود دارد؛ فرمت هایی که ضمن حفظ کیفیت پخش صدا، حجم فایل را تا حد امکان پایین بیاورند تا بارگذاری صفحه با آماده شدن قطعه صوتی برای پخش به زمان زیادی نیاز نداشته باشد.Image result for voice

برخی از وب سایت ها ترجیح می دهند به جای این که امکان دانلود فایل صوتی را برای کاربران فراهم بیاورند شرایطی را ایجاد کنند تا قطعه صوتی از طریق مرورگر برای مخاطبین وب سایت پخش شود. در مواردی مانند پخش زنده شبکه های رادیویی این تنها راه حل ممکن است اما به عنوان نمونه در مورد پخش یک قطعه موسیقی، با استفاده از این روش می توان از کپی شدن فایل بر روی رایانه مرورگر به دلایلی مانند حق تکثیر جلوگیری نمود
در میان فرمت هایی که برای پخش صدا در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر کاربرد گسترده تری دارند:

 

wav: این فرمت صوتی که توسط شرکت Microsoft ارائه شده به دلیل پخش در نرم افزار Windows Media Player که همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه می شود از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که به راحتی در مرورگر وب رایانه هایی که ویندوز بر روی آنها نصب شده پخش می گردد، حجم فایل های wav. با مشخصات فنی فایل مانند نرخ بیت و تعداد کانال های پخش، ارتباط مستقیمی دارد اما به دلیل عدم استفاده از الگوریتم های فشرده سازی، نسبتا بالا است
mp3: فرمت mp3 از جمله فرمت های پرطرفدار در وب و تیز سایر رسانه های دیجیتال محسوب می شود که با استفاده از یک الگوریتم قدرتمند برای فشرده سازی فایل های صوتی توانسته نسبت خوبی میان حجم و کیفیت فایل ها ایجاد نماید. این فرمت عمدتا برای پخش موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط اغلب مرورگرها پشتیبانی می شود.
wma: از عبارت Windows Media Audio گرفته شده و فرمتی است که توسط شرکت Microsoft عرضه گردیده اما برخلاف wav. از الگوریتم های فشرده سازی استفاده می کند و لذا حجم پایین تری دارد. برای پخش این فرمت روی مرورگر، باید نرم افزار رمز گشای آن بر روی رایانه موجود باشد.

mid: فرمت mid برای ضبط و پخش فایل های موسیقی که حاوی ریتم هستند (مانند پیانو) مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل استفاده از نت های موسیقی برای ذخیره سازی اطلاعات فایل. حجم فوق العاده پایینی دارد. این فرمت به وسیله اکثر مرورگرها پشتیبانی می شود و به دلیل حجم پایین می تواند به عنوان صدای پس زمینه صفحات وب مورد استفاده قرار گیرد.
ra و rum: این فرمتها که اعضای خانواده فرمت های قابل پخش در نرم افزار RealPlayer محسوب می شوند. برای پخش زنده فایل های صوتی کاربرد دارند اما پخش آنها در مرورگر مشروط به وجود نرم افزار Real Player روی رایانه با نصب افزونه موردنیاز روی مرورگر است.

saif: فرمت AIFF که محصولی از شرکت Apple است برای ذخیره سازی صداهای دیجیتال با کیفیت بالا ایجاد شده و غالبا بر روی سیستم های مکینتاش مورد استفاده قرار می گیرد
au: این فرمت صوتی که توسط شرکت Sun و برای سیستم های یونیکس تولید شده دارای کیفیت و حجم نسبتا پایینی است و کاربرد آن در وب محدودتر از سایر فرمت ها است.

افزودن صوت به صفحه
برای اضافه کردن صدا به صفحه وب روش های متعددی وجود دارد اما متأسفانه همه مرورگرها از آنها پشتیبانی نمی کنند لذا تنها به ذکر مواردی می پردازیم که توسط اغلب مرورگرها قابل اجرا هستند.

استفاده از برچسب <a>

ساده ترین روش برای قرار دادن فایل صوتی در صفحه وب، ایجاد یک پیوند به آن است تا در صورت وجود نرم افزار مرتبط، کاربر با کلیک روی پیوند بتواند قطعه صوتی را بشنود، پیش از این با روش ایجاد یک پیوند با استفاده از برچسب <a> آشنا شدند. اما برای یادآوری، روش استفاده از این برچسب را مجددا مرور خواهیم کرد. این برچسب مشخصه ای با نام herf دارد که به نشانی نسبی یک پیوند اشاره می کند. این پیوند می توان یک صفحه وب در همان سایت، نشانی یک وب سایت دیگر و یا حتی یک فایل باشد.
منظور از نشانی نسبی این است که مشخص شود فایل با صفحه مورد نظر فارغ از محل ذخیره سازی روی رایانه، نسبت به صفحه ای که برچسب <a> در آن وجود دارد در چه محلی قرار گرفته است. برای مثال فرض کنید فایل صوتی همان جایی ذخیره شده که صفحه وب قرار دارد بنابراین مقدار مشخصه href به صورت زیر تنظیم می شود:

<a/برای شنیدن موسیقی کلیک کنید<“a href= ” Song.wav>

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰


نویسنده: 
تاریخ: 
دسته بندی: آموزش ها
فروش بیشتر محصولات با طراحی فروشگاه اینترنتی4از 5براساس 32 رای

کسب و کار های کوچک و فروشگاه اینترنتی

کسب و کار های کوچک بهتر است برای افزایش فروش محصولات خود گزینه های تجارت الکترونیک مناسبی انتخاب کنند. یکی از مهم ترین آن ها جذب و حفظ مشتریان فروشگاه است. فروشگاه اینترنتی در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات است که از طریق اینترنت انجام می پذیرد. امروزه مردم از خرید و فروش آنلاین دلیل سرعت بالا و آسان بودن استفاده از آن استقبال خوبی کرده اند. 

استفاده از فروشگاه های اینترنتی می تواند به کسب و کار شما برای رسیدن به بازار های جدید کمک کند و افزایش فروش محصولات شما را در پی داشته باشد. اما بسته های نرم افزاری فروشگاه های اینترنتی گسترده هستند و طیف وسیعی از قیمت ها را در بر میگیرند. برای این منظور مطمئن شوید که درک درستی از نیاز های کسب و کار خود دارید و سایر فروشگاه های اینترنتی را بررسی کنید.

شاید مهم ترین نکته ای که بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی باید بررسی نمود، سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی است و نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد. هر چقدر هم که وب سایت شما زیبا و کاربرپسند باشد، در صورتی که بازدید کننده ای نداشته باشید دچار مشکل خواهید شد. به همین خاطر استفاده از نیرو های متخصص برای بهبود وضعیت سایت فروشگاهی شما از جمله ملزومات می باشد.

فروشگاه اینترنتی  

برنامه ریزی برای فروشگاه اینترنتی

استفاده از یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای گام مناسبی برای رشد کسب و کار شما است اما شما باید برای کسب موفقیت به تکنولوژی روز دنیا و کسب و کار خودتان توجه داشته باشید. پرسش های زیر می تواند به شما کمک کند:

  • آیا استفاده از یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار من مناسب است؟ اگر هست، چرا؟
  • رقیبان من چه کسانی هستند و آن ها چه زمانی شروع به کار کرده اند؟
  • آیا می توانم این سیستم کسب و کار آنلاین خود را به صورت اینترنتی هم پردازش کنم؟
  • وب سایت من چه کاری باید انجام دهد؟ آیا نیاز به دسته بندی ها و زیر دسته های مختلفی دارد؟
  • آیا به سبد خرید نیاز دارم؟
  • برای یک فروشگاه آنلاین چه دانش و اطلاعاتی مورد نیاز من است؟
  • چگونه ترافیک ورودی به فروشگاه اینترنتی را افزایش دهم؟

کتاب آموزش فروش و طراحی فروشگاه اینترنتی

هر چند بحث طراحی فروشگاه اینترنتی از نظر ساختار برنامه نویسی و پلن های مختلف کسب و کار بسیار گسترده است اما در این قسمت یک کتاب الکترونیکی قرار داده ایم. این کتاب به شما در طراحی فروشگاه اینترنتی و روش های فروش محصولات کمک می کند. با مطالعه این کتاب دید بهتری نسبت به فروشگاه های اینترنتی و روش های مختلف فروش به دست می آورید.

دانلود کتاب: medi_booklet_e-commerce_accessible_e_final.pdf [395.17 KB] 

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

بسیار خب، به نظر می رسد که شما در حال انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای هستید. اما این جا سوالاتی مطرح می شود که بایستی به آن ها توجه کنید. چه چیزی باعث می شود یک شرکت طراحی سایت بهتر از دیگری باشد؟ چه کسی بهترین است؟ اگر شما به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارید، از کجا می توانید بفهمید که شرکت مد نظرتان در کارشان حرفه ای هستند. ممکن است شما صاحب یک کسب و کاری باشید که نمی تواند وقت خود را صرف بررسی تخصصی دنیای اینترنت نماید. این مقاله برای افرادی گردآوری شده است تا سطح دانش کمی از دنیای اینترنت دارند و با مطالعه ای این مطلب بتوانند به اطلاعات کافی درباره انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت دست پیدا کنند.

نکاتی که هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • تجربه شرکت طراحی سایت

  • سابقه کاری و نمونه کار ها

  • اعضای تیم و شرکت

  • مکان شرکت

  • سئو و قابلیت های بازاریابی

  • پشتیبانی مشتریان و مراجعه کنندگان به شرکت

  • قیمت گذاری بر روی پروژه و سایت

انتخاب یک شرکت طراحی سایت مانند انتخاب یک سازنده یا بنا برای خانه شما می باشد. شما خانه ای می خواهید که قابل اطمینان باشد و متناسب با اهدافتان طراحی شده باشد. اولین قدم یافتن شرکتی است که تجربه کاری آن ها ثابت شده است و حداقل چند سالی در صنعت فعالیت داشته باشند. یکی دیگر از عوامل کلیدی در هنگام جستجوی یک شرکت طراحی وب، این است که مطمئن شوید شرکت دارای یک تیم توسعه است، نه تنها یک نفر. شما هنگام ایجاد یک وب سایت، به یک طراح گرافیک، یک برنامه نویس و مدیر بهینه سازی موتور های جستجو نیاز خواهید داشت. داشتن چندین نفر با مجموعه مهارت های مختلف به شما این ضمانت را خواهد داد که وب سایت مورد نظرتان به بهترین نحو طراحی خواهد شد. درست مانند ساخت یک خانه، وظایف و تخصص های مختلفی برای تکمیل آن وجود دارد(برق کار، بنا، نجار و غیره).

نمونه کار های شرکت طراحی سایت

نمونه کارهای شرکت طراحی وب سایت بهترین روش برای اثبات این است که آیا شرکت مد نظر شما توانایی پیاده سازی پروژه شما را خواهد داشت یا خیر! اگر شما به دنبال یک سایت فروشگاهی هستید، باید بررسی کنید که شرکت مورد نظر شما آیا تا به حال وب سایت های فروشگاهی طراحی کرده است و چقدر در این زمینه حرفه ای عمل کرده است؟ آیا سبک کار آن ها با پروژه درخواستی شما شباهتی دارد؟

مکان شرکت

اطمینان حاصل کنید که شرکت انتخابی شما دارای موقعیتی است که در صورت لزوم می توانید با آنها ملاقات کنید. دانستن این که شرکت طراحی سایت مدنظر شما کجاست، می تواند از هر گونه تقلب و حقه جلوگیری نماید. مثلا شخصی می تواند در داخل خانه خود را صاحب یک شرکت طراحی سایت معرفی نماید.

پشتیبانی و خدمات مشتریان

این که یک شرکت با مشتریان خود چگونه رفتار می کند، نشان دهنده نحوه کار آن ها و توسعه محصولاتشان است. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که تماس های شما را به موقع پاسخ داده و به سرعت وب سایتتان را به روز رسانی می نماید. اما به خاطر داشته باشید که برخی درخواست های شما ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد و ممکن است در این مدت متخصصان شرکت در حال تجزیه و تحلیل جزئیات آن باشند. سعی کنید همیشه با مشتریان شرکت صحبت کنید و از تجربه کاری که با آن ها داشته اند بپرسید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید، شرکتی که انتخاب کرده اید، بهترین گزینه برای وب سایت شما خواهد بود.

قیمت گذاری پروژه

اما چیزی که می خواهید بیشتر از همه بدانید این است که چقدر باید برای طراحی یک وب سایت پرداخت کنید. البته توصیه ما این است، به جای این که تمرکز خود را بر روی قیمت وب سایت بگذارید به این فکر کنید که چگونه این سایت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما ده میلیون تومان هزینه صرف وب سایتی بکنید که باعث افزایش مشتریان کسب و کار شما می شود، بهتر از آن است که یک میلیون تومان صرف خرید وب سایتی بکنید که هیچ کمکی برای رشد کسب و کار شما نخواهد کرد.

بهتر است قبل از سفارش پروژه طراحی سایت بررسی کنید که وب سایت هایی که آن ها ساخته اند از نظر موتور های جستجو چه رتبه هایی را کسب کرده اند و به همین جهت می توانید از آن ها درباره وب سایت هایی که طراحی کرده اند و در رتبه های برتر مورتور های جستجو جای دارند، پرسش کنید.

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

تصمیم گیری برای راه اندازی یک شرکت طراحی سایت کار آسانی نیست و نیاز به تلاش زیاد، استحکام، و جاه طلبی دارد. شما تصمیمات سخت و دشواری را پیش رو دارید که در  موفقیت و رشد کسب و کار شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که در راه اندازی شرکت طراحی سایت شما ضروری هستند.

طراحی سایت 

شروع کار خود به عنوان یک فریلنسر 

قبل از این که مدیریت یک کسب و کار را به دست بگیرید بهتر است که تجربه کار مستقل را هم داشته باشید. در این مدل کسب و کار ها شما رئیس خود هستید و مسئول هر جنبه ای از اجرای یک کسب و کار هستید. فریلنسر به شخصی گفته می شود که در یک زمینه مانند خیاطی متخصص است و به صورت پروژه ای برای خودش کار می کند. این مدل کار کردن باعث افزایش تجربه کاری شما و یاد گرفتن نکات مهمی قبل از راه اندازی شرکت طراحی سایت خواهد شد.

ارتقاء سرمایه گذاری جدید

حال که شما فریلنسر بودن را تجربه کردید، گام بعدی در راه اندازی شرکت طراحی سایت این است که پایه ای بسازید تا به رشد کسب و کار شما کمک نماید. استفاده از یک وب سایت گزینه ای عالی برای شروع کار و بازاریابی اینترنتی شما خواهد بود. 

پیدا کردن مشتریان جدید و کار کردن با آن ها

حال که شرکت شما راه اندازی شده است و وب سایت شما نیز طراحی گردیده، همه چیز آماده است به جز مشتریانی که به وب سایت شما بیایند. پیدا کردن مشتریان جدید یکی از بزرگترین چالش هایی می باشد که در هنگام شروع کسب و کار شما در طراحی سایت صورت می گیرد. تاکتیک های بی شماری از جمله سئو و بهینه سازی سایت شما برای به دست آوردن مشتریان بیشتر وجود دارد که در مقالات بعدی درباره آن ها صحبت خواهیم نمود. 

با این که پیدا کردن مشتریان و بستن قرارداد با آن ها بسیار چالش برانگیز است، اما کار اصلی زمانی آغاز خواهد شد که به بودجه بندی، مدیریت و انتظارات مشتریان می رسیم. 

عوامل رشد شرکت طراحی سایت

قطعا در رشد یک شرکت طراحی سایت عوامل متعددی دخیل هستند اما من سعی کردم تعدادی از مهم ترین این عوامل را در زیر بیان نمایم:

  • محدودیت های کاری خود را بیشتر کنید.
  • ارائه خدمات مناسب به مشتریان و دانستن این نکته که مردم هرگز فراموش نمی کنند. 
  • خودتان به سطح یک متخصص در زمینه طراحی سایت برسانید و به جامعه معرفی کنید.
  • بر روی نیاز های مشتریان تمرکز کنید، نه نیاز های خودتان
  • خدمات طراحی سایت خود را تخصصی کنید.
  • ارزش مشتریان از سود مورد نظر ما بیشتر است.
  • تیم سازی درست
  • هدف گذاری و بازاریابی دقیق
  • سعی کنید درک مستقیمی از مشتریان شرکت داشته باشید.
  • با شرکای قدرتمند در صنایع مختلف همکاری کنید
  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر دنیای اینترنت و وب بسیار گسترده شده است و مردم جهان حالا مدت زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری میکنند.

در این وضعیت نقش طراحان وب به عنوان معماران اصلی این دنیا بسیار مهم و پررنگ است.

حال طراحی و معماری این دنیای تکنولوژی دارای اصول و قوانین مشخصی است که تمامی طراحان وب باید آن را رعایت کنند. مسئله مهمی که تمامی طراحان وب بایستی به آن توجه داشته باشند این است که یک وب سایت خوب به طرح گرافیکی زیبا و مناسب با زمینه فعالیت وب سایت و بدون پیچیدگی همراه با منوی کاربردی و چیدمان صحیح اطلاعات نیازمند است.

یکی از مسائل مهم در طراحی وب سایت بررسی املای مطالب وب سایت است. دقت کنید که وجود غلط املایی در مطالب یکی از بدترین نکات در طراحی وب سایت به شمار میرود. در کنار این که اطلاعات نبایستی غلط املایی داشته باشند ، میزان غنی بودن اطلاعات وب سایت نیز بسیار مهم است. دقت کنید هر چه قدر وب سایت شما از نظر ظاهری زیبا باشد اما دارای محتوای باارزشی نباشد بازدیدکنندگان وب سایت دیگر تمایلی برای بازگشت به سایت ندارند.

سازگاری با انواع مرورگرهای وب

در حال حاضر مرورگرهای وب بسیار متنوعی وجود دارند که کاربران از آن استفاده میکنند و شما بایستی شما تمامی مرورگرها را در زمان طراحی وب سایت خود در نظر داشته باشید. دقت کنید که مهمترین مرورگرها را همیشه در نظر داشته باشید. برای رسیدن به این هدف بایستی از دستورات و عملکردهایی استفاده کنید که در تمامی مرورگرها پشتیبانی میشوند. به عنوان مثال برخی دستورات جدید که در CSS3 عرضه شدند در مرورگر IE قدیمی و برخی مرورگرهای دیگر پشتیبانی نمیشود. با این که اکثر مرورگرهای وب رایگان هستند اما اکثر کاربران از نسخه های بروز مرورگر استفاده نمیکنند و این مسئله باعث میشود که شاید وب سایت شما را به درستی مشاهده نکنند.

یکی دیگر از مسائلی که در نحوه نمایش وب سایت موثر است سیستم عامل مورد استفاده کاربر است زیرا هر یک از سیستم های عامل معمولا از مرورگر خاص خود استفاده میکنند. امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها در بین مردم ترویج پیدا کرده اند و مهم است که شما هم وب سایت خود را طوری طراحی کنید که این دسته از کاربران هم قادر به مشاهده صحیح وب سایت شما باشند. در صورت استفاده از امکاناتی که ممکن است در برخی مرورگرها پشتیبانی نشوند بهتر است به بازدیدکنندگان سایت اطلاع رسانی کنید.

تصاویر و عکس های مورد استفاده در وب سایت

طی آمارهای به دست آمده در صورتی که لود شدن کامل یک وب سایت بیشتر از 10 ثانیه زمان ببرد ممکن است بازدیدکنندگان از بازدید وب سایت منصرف شوند. یکی از مواردی که زمان لود شدن صفحه را طولانی میکند استفاده بیش از حد از تصاویر است. سعی کنید تصاویر سایت را تا حد امکان سبک کنید تا زمان لود شدن صفحات وب سایت به حداقل برسد. یکی دیگر از موارد استفاده از Alt برای معرفی خصوصیات به موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. علاوه بر این که با این کار گوگل تصاویر سایت شما را شناسایی میکند ، پیش از لود کامل تصاویر متن جایگزین تصویر نیز به کاربر نمایش داده میشود.

استفاده از رنگ بندی مناسب در صفحات وب سایت

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای اسکلت قالب وب سایت ، انتخاب رنگ مناسب برای پس زمینه صفحات وب سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای سایت رنگ مشکی برای متن و سفید از برای زمینه باشد. شما باید حتما از تضاد رنگی استفاده کنید تا مطالعه و خواندن آن برای بازدیدکنندگان سایت راحت باشد.

استفاده از فایل های چندرسانه ای و مالتی مدیا

مالتی مدیا در واقع از فایل های فلش ، ویدئو و کلیپ های صوتی و موسیقی تشکیل شده. توصیه ما به شما این است که از جریان مداوم رسانه ای یا Streaming Media استفاده کنید. فایل های جریان مداوم در واقع فایل هایی هستند که به صورت مداوم دریافت و توسط نرم افزارهایی مانند Real Player به کاربر نمایش داده میشوند. در این حالت کاربران منتظر نمی مانند تا کل فایل دریافت شود و سپس آن را مشاهده کنند بلکه عمل پخش همزمان با دریافت فایل صورت میگیرد.

در مورد فایل های چند رسانه ای یک مسئله دیگر نیز مهم است. برخی وب سایت ها در صفحه ورودی از فایل های اینترو فلش Intro Flash استفاده میکنند. حتما دقت کنید که به کاربر این امکان را بدهید تا در صورتی که مایل به مشاهده اینترو نبود بتواند با کلیک بر روی کلیدی از نمایش اینترو صرف نظر کند.

منوی اصلی وب سایت جهت دسترسی به اطلاعات وب سایت

منوی اصلی سایت یا همان Site Navigation باید ساده و در دسترس باشد. مطالعات نشان میدهد که کاربران اگر در عرض 3 ثانیه اطلاعات و یا منوی دسترسی به اطلاعات مورد نظر را پیدا نکنند بلافاصله از سایت خارج میشوند. برخی از طراحان در طراحی منو های اصلی سایت از فایل های فلش و یا تصاویر استفاده میکنند و باید دقت داشته باشید که شاید برخی بازدیدکنندگان نتوانند این موارد را مشاهده کنند. بنابراین توصیه میشود از منوهای متنی ساده استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم درباره لینک ها دقت در وجود نداشتن لینک های مرده است. این نوع لینک ها کاربران شما را به صفحات خالی ارجاع میدهند و این مسئله قطعا کاربران سایت شما را فراری میدهد.

عدم استفاده از فریم یا قاب در طراحی وب سایت

استفاده از فریم Frame در طراحی صفحات وب سایت کاملا منسوخ شده است و HTML5 نیز دیگر از این ویژگی پشتیبانی نمیکند. یکی از نکات منفی این نوع ویژگی عدم پشتیبانی از نشانه گذاری یا Bookmark است.

در نهایت به شما توصیه میکنیم همیشه در ابتدا شناخت مناسبی از مخاطبین سایت خود داشته باشید. مثلا اگر مخاطبین سایت شما کودکان هستند سعی کنید از رنگ های شاد و زنده بیشتر استفاده کنید. نوع و اندازه فونت نیز بسیار مهم است. مثلا اگر بازدیدکنندگان سایت شما افراد مسن هستند سعی کنید از فونت های ساده و با سایز نسبتا درشت استفاده کنید تا مطالعه آن برای افراد بازدیدکننده راحت باشد.

منبع: سایت آرمان وب 

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

طراحی وب در حال تغییره و مرز بین طراح بودن و توسعه دهنده بودن هر روز داره بیشتر محو میشه، تا روزی برسه که دیگه مرز دقیق و مشخصی نداشته باشن و نشه وظایفشونو از هم تفکیک کرد. مثلا دیگه ساخت مدل های استاتیک داره روز بروز بیشتر فراموش میشه و معمولا سرمایه گذارها و مشتری ها ترجیح میدن مدل واقعی دینامیک رو ببینن. مشتری بخاطر ظاهر طراحی و اینجور چیزها و توسعه دهنده هم بخاطر کدنویسی که بعدا در طول پروژه لازم میشه. برای همین امروز تصمیم گرفتم ابزار طراحی سایت رو براتون معرفی کنم. یکسری ابزار برای طراحی سایت بوجود اومده که همکاری بین شرکا رو تسهیل می کنه تا بتونن با کمک هم یه سایت استثنایی طراحی کنن.


چه صاحب سایت باشید یا کسی که دنبال یه راهی برای ساخت مدل و نمونست تا ایده هاشو با طراحش پیاده کنه، یا اگه طراح سایتی باشید که دنبال یه راه برای طراحی سایت های بهتر میگرده، در هر حال این ابزار به کارتون میاد و کارتونو راحت تر میکنه.
تو وب پره از ابزاری که تیم های طراحی میتونن ازش استفاده کنن این ابزار ها کمک می کنن هم طراحی های خاص تری داشته باشین و هم قضیه رو از زوایای دیگه هم ببینید و طرز فکرتونو درباره طراحی تغییر میده.

  • Pixate

پیکسیت فرایند ساخت برنامه های گوشی و طراحی سایت های موبایل-اول رو آسون تر می کنه، اون هم بدون اینکه بخواهید حتی یک کد بنویسید. 
میتونید از کامپیوتر به iOS یا گوشی اندرویدتون وصل بشید و طراحی هاتونو انجام بدید. اینجوری میتونید از پشت همون صفحه کامپیوتر می تونید ببینید طراحی هاتون تو صفحه گوشی چه شکلی میشن. خوبیش اینه که پیکسیت رایگانه و جزء برنامه های گوگله.
دمو هایی که با پیکسیت ساخته میشن کاملا واقعین و تضمینی مشتری هاتون میتونن ایده ای که تو ذهنتون بوده رو تو دنیای واقعی ببینن.

  • Affinity

افینیتی محصول شرکت Serif زده رو دست فتوشاپ. فتوشاپ فقط تا 32 هزار درصد زوم می کنه، اما با افینیتی می تونید عکساتونو تا یک میلیون درصد زوم کنید. این ویژگی به درد کارهای هنری دقیق میخوره، چون می تونید باهاش حسابی نزدیک برید. یه ویژگی خاص دیگش اینه که تا 8 هزار مرحله میتونید undo کنید و عقب برگردید.
یه کار خوبی که افینیتی کرده اینه که همه این ویژگی های جدید رو با همون ظاهری که برامون آشناست طراحی کرده و چیزای حواس پرت کنشو مخفی کرده. تعجبی هم نداره اگه بگم این برنامه، پارسال بهترین برنامه مک شناخته شده بود. انگار فتوشاپ هم یه رقیب قابل پیدا کرده.
متاسفانه این برنامه رایگان نیست، و یکم برای ما ایرانی ها دردسر میشه.

  • Avocode

با آووکادو میشه خیلی راحت یه پل بین طراح ها و توسعه دهنده ها زد. می تونید طراحی هایی که تو فتوشاپ انجام دادید یا اسکچ هاتونو تو آووکادو باز کنید بدون اینکه عناصر و لایه هاش دست بخوره. پس اگه از اون دسته توسعه دهنده های front-end هستید که دنبال یه راه آسون میگردن تا کارشونو بریزن سر کدنویس های back-end، این برنامه به کارتون میاد. 
طبیعت این برنامه طوریه که باهاش میتونید کارتونو یه جای مرکزی بذارید و همه با هم روش کار کنید و دیگه لازم نیست هر بار برای کارتون دنبال آخرین نسخه ای که همکاراتون اصلاحش کردن بگردید. این هم بگم که آووکادو هم تو ویندوز کار می کنه و هم تو لینوکس و iOS. 
این برنامه یه نسخه 14 روزه رایگان داره و بعد از اون باید برنامه رو بخرید.

  • Antetype

این یه برنامه جدیده که میشه باهاش رابط کاربری های واکنش گرا طراحی کرد، هم برای سایت و هم برای برنامه ها. باهاش می تونید مدل های خیلی دقیقی بسازید. با این برنامه میتونید با تیمتون دقیقا رو چیزی که دارید میسازید کار کنید، اما نمیتونه جای توسعه دهنده هارو بگیره و اصلا همچین قصدی هم نداشته. 
انتتایپ یه منبع ویجت هم در اختیارتون میذاره که میتونید خیلی راحت برای طراحی مدل هاتون ازش استفاده کنید. علاوه بر اون یه منبع از دستگاه های مختلف و طراحی های OS هم براتون فراهم می کنه که بتونید باهاش کارتونو شروع کنید. تو سایتش یه بخش انجمن مانندی هم هست که میتونید با بقیه کاربرهای انتتایپ در ارتباط باشید و برنامه هایی که لازم دارید رو از به هم معرفی کنید یا کیت هاتونو رد و بدل کنید.
این برنامه یه دوره رایگان ۳۰ روزه داره و بعد از اون باید برنامه رو بخرید.

  • Sketch

اسکچ از ۷ سال پیش که ساخته شد تا الآن میلیون ها فالوئر گرفته. سرعت پیشرفتش واقعا تحسین برانگیزه. مثلا تو آخرین ورژن اسکچ یک سری ابزار جدید برای گرید یا شطرنجی کردن و یه سری نمادها یا سیمبل های جدید معرفی شده به اضافه اینکه سیستم بارگذاری کار (export) هم ارتقا یافته. 
اسکچ تو برنامش از منطق CSS استفاده کرده و برای همین هم خیلی راحتتر میتونید طراحی هایی که باهاش انجام دادید رو به CSS منتقل کنید. یه ویژگی به درد بخور دیگش برش یا قطعه بندی خودکارشه که سرعت طراحی/توسعه رو خیلی بالا میبره، و دیگه لازم نیست دستی برش بدید طوری که با هر کلیک میتونید یه برش 0.5x, 1x, 2x و 3x با انواع و اقسام فرمت ها (PNG, JPG, TIFF) درست کنید.
این هم مثل برنامه قبلی بعد از 30 روز باید خریداری کنید.

  • Atomic

اتومیک هم یه ابزار طراحی سایت است که میتونید باهاش تو مرورگرتون، چه تو کامپیوتر و چه تو مک طراحی کنید و تو دستگاه های مختلف -حتی تو ساعت های اپل- به اشتراک بذارید. جون میده برای اینکه مدل هاتونو باهاش به مشتری ها و سهامدارا نشون بدید یا مثلا برای توسعه دهندتون یه نمونه از چیزی که میخواهید ساخته بشه رو بفرستید.
کارهایی که قبلا تو فتوشاپ یا اسکچ روشون کار کردید هم میتونید با اتومیک باز کنید. و بعد هم قبل از اینکه کاراتونو با مشتری یا تیمتون به اشتراک بذارید، میتونید یه سری عناصر تعاملی هم بهش اضافه کنید. اتومیک قابلیت های خوبی برای کارهای گروهی داره، مثلا میتونید خیلی سریع و بی دردسر کارتونو جمع کنید و با خود برنامه برای طراح یا مشتری بفرستید تا تأیید کنن. منتها این برنامه هم رایگان نیست.

  • IXPin

این برنامه یه ابزار طراحی یک مرحله ایه. یعنی از مرحله برنامه ریزی تا بازخورد گرفتن از مشتری و حتی فراتر از اون رو انجام میده. از رسم خط و خطوط ساده (وایرفریم) گرفته تا مدل های صد در صد تعاملی، همه با IXPin قابل انجامن.
با این ابزار هم میتونید روی طراحی های خودتون کار کنید و هم میتونید از نمونه های پیش ساخته خود برنامه استفاده کنید. علاوه بر این یه منبع از عناصر مختلف هم در اختیارتون قرار میده و میتونید ویژگی هایی که خیلی محبوبن و زیاد استفاده میشن رو تو طراحیتون استفاده کنید. مثلا جهت یاب های کشویی متحرک که تو سایت های موبایلی پرطرفدارن، یا فهرست های مخفی شونده و چرخ و فلکی متحرک. حتی میتونید با IXPin یه منوی ساده بسازید و ایده هایی که خودتون تو ذهنتون دارید رو بهش اضافه کنید تا یه فهرست کاملا منحصر به فرد با خلاقیت خودتون داشته باشید.
از نظر هزینه هم باید بگم که رایگان نیست.

  • Macaw

یه ابزار کدنویسی هوشمند طراحی وب برای کسایی که کد نویسی بلد نیستن. با مِکا میتونید خیلی سریع و راحت طراحی های ساده، پروتوتایپ یا حتی طراحی های پیشرفته تر رو انجام بدید. ظاهر مِکا شبیه فتوشاپه و اگه بلد باشید با گل سرسبد برنامه های ویرایش تصویر کار کنید، حتما از کار کردن با مکا خوشتون میاد. 
همینطور که شما دارید کارتونو انجام میدید، مکا هم پایه های HTML و CSS های کارتونو تو پس زمینه میسازه. کدهایی که این برنامه مینویسه واقعا دقیق و معنی دارن. هرچند شاید به خوبیه توسعه دهنده های درگ و دراپ وردپرس نرسه، اما بهتون یه رابط کاربری مناسب ارائه میده تا بتونید بدون استفاده از قالب های وردپرس، طراحی سایت مورد نظرتونو توش نمایش بدید.
با مکا میتونید طراحی های کاملا واکنش گرا بسازید و طرح هاتونو تو دستگاه های مختلف نمایش بدید و ببینید تو هر دستگاهی چطور دیده میشه.

  • Marvel

مارول یه ابزار طراحی بدون کده که عکس ها و اسکچ هارو به مدل های تعاملی تبدیل می کنه طوری که هم مثل برنامه ها و سایت های واقعی میشن. میتونید برای عوض شدن عکس ها و اسلاید ها برنامه زمانبندی هم بذارید تا خودکار عوض بشن و بعد هم طراحی هاتونو تو دستگاه های مختلف و حتی ساعت های اپل ببینید.
اولی که برنامه مارول رو باز می کنید ازتون میخواد با دراپ باکستون وارد بشید تا برنامه بتونه فایل هایی که برای کارتون لازم دارید رو از دراپ باکس بگیره. بدیش همینجاست که مجبورید اگه اکانت dropbox ندارید یکی بسازید، وگرنه نمی تونید از مارول استفاده کنید.
قیمت های مارول متنوعه و ورژن رایگانش هم موجوده.

  • Webflow

ابزار وب فلو با رویکرد ساده ای مدل ها و طراحی هارو انجام میده به این صورت که ابزار طراحی رو کنار زده و به جاش یه کلکسیون از عناصر درگ و دراپ ارائه داده. در مجموع میشه گفت مشابه وردپرسه. در واقع وب فلو یه ابزار طراحی سایت و میزبانی و بخشی از سیستم مدیریت محتوا با همه (مثل وردپرس) که میتونید برای ساخت مدلهاتون ازش بهره ببرید.
به خصوص اگه وردپرس شده تنها ابزار کارتون یا همیشه فقط از وردپرس استفاده کردید، وب فلو به کارتون میاد و میتونید صفحات وب تعاملی و قالب هاتونو با این ابزار درگ و دراپ ساده طراحی کنید. به جز این، میتونید حتی طراحی هاتونو با دست برای وردپرس بازسازی کنید.
قیمت این ابزار هم مثل مارول، از رایگان شروع میشه.

  • Frontify

فرانتیفای یه نرم افزار تر و تمیزه که طراح ها میتونن باهاش برای پروژه هاشون راهنما درست کنن یا برندسازی انجام بدن. تو حوزه های مختلفی میشه با این ابزار کار کرد. برای همین اگه میخواید همه تیمتون هماهنگ با هم روی یک پروژه واحد کار کنن، میتونه ابزار ایده آلی باشه. من که میگم ارزش یه بار امتحان رو داره.
فرانتیفای علاوه بر اینکه یه ابزار برندسازیه، یه ابزار مدل سازی هم داره که اسمشو Workspace گذاشته و باهاش تیمتون میتونن طراحی هاشونو به اشتراک بذارن، درباره طراحی هم نظر بدن، تغییراتی که دیگران رو طرحشون دادن رو تأیید کنن یا باهاش کاراهاشونو آنلاین ارائه بدن. با فرانتیفای میتونید، خیلی راحت و شیک، فونت ها، رنگ ها و هرچیز دیگه ای رو برای کارهاتون به جا جمع کنید تا بعدا ازشون استفاده کنید. 
این ابزار هم از رایگان داره تا ورژن های خریدنی.

  • Origami

اریگامی رو تیم فیسبوک ساختن و خودشون هم برای ساخت خیلی از محصولات شناخته شدشون مثل اینستگرام،  Rooms، Groups و Slingshot ازش استفاده کردن.
اریگامی رایگان ارائه شده، احتمالا فیسبوک میخواد ازش برای یه تجارت جدید استفاده کنه. اما متأسفانه در حال حاضر فقط برای iOS قابل استفادست. ایده پشت اریگامی این بوده که بشه باهاش مدل ساخت و کدهاشو برای مهندس ها فرستاد.

  • PowerMockup

این ابزار یه add-on برای پاورپوینته که باهاش پاورپوینت به یه ابزار طراحی سایت تبدیل میشه و احتمالا برای ارائه سخنرانی و همکاری با مشتری هایی که زیاد فنی نیستن چیز مناسبی باشه.
بیشتر از 800 رابط کاربری داره که هر کدومشون از از روی اشکال پاورپوینت ساخته شدن. میتونید خیلی راحت این عنصر ها رو فقط بکشید تو صفحه و رها کنید (درگ و دراپ). پاور ماکاپ به درد این میخوره که مدل هاتونو تو پلت فرم های رایجی که همه استفاده می کنن و بهشون اعتماد دارن، ارائد بدید. 
این ابزار رایگان نیست اما میتونید برای امتحان یه مدتی ازش رایگان استفاده کنید.

  • Invision

اینویژن یه ابزار طراحی قویه که برای اینکه با مشتری هاتون کار کنید حرف نداره. میتونید باهاش خیلی سریع و آسون طرح های تعاملی بسازید و با مشتری یا تیمتون به اشتراک بذارید.معنی لغوی اینویژن به معنی گفتگو هست و روش اشتراک گذاری مدل ها با اینویژن میتونه خیلی رو مشتری تأثیر بذاره نسبت به وقتی که بخواهید یه PDF یا اسکرین شات از کار بفرستید.
میتونید تو خود برنامه درباره مدل هاتون با مشتری بحث کنید و با تیمتون رو مدل های همدیگه نظر بدید، یا برای کارهای خودتون حاشیه و تفسیر بنویسید. فرقی هم نمی کنه که عضو تیم باشید، رهبر طراحی، سرمایه گذار یا مشتری باشید.
این ابزار برای یک پروژه رایگانه.

  • Wire Flow

با این ابزار می تونید خیلی سریع تو گوشی خودتون کارهاتونو اسکچ بزنید. وقتی به کارهای متنوعی که میشه با وایرفلو انجام داد فکر کنید متوجه میشید که برای طراحی وب هم به درد میخوره.
میتونید باهاش یه رابط کاربری جدید رو امتحان کنید، یا تو جلسه ای که با یه مشتری دارید همونجا طرح های مد نظر رو تو گوشیتون اسکچ بزنید یا خیلی کارهای دیگه. وایرفلو فقط تو اندروید کار می کنه. هرچند که کد نویسی نمیخواد و طرح هارو بدون کد توش وارد می کنید اما طوریه که بازهم میتونید متوجه بشید برای عملی کردن طرحتون چه کدهایی باید استفاده کنید.  نذارید این قضیه کد نداشتن باعث بشه بیخیالش بشید، آخه واقعا برنامه خوبیه. ضمنا رایگان هم هست.

یه ابزار طراحی سایت خوب باید کمکتون کنه تا طرحتونو زودتر آماده کنید و بتونید با مشتری و تیمتون به اشتراک بذاریدش و مشکلاتی که معمولا آدمو پشیمون می کنه رو از سر راه برداره. حالا این طرح میخواد یه اسکچ ساده باشه یا مدل کاربردی، فرقی نمیکنه.
ابزارهایی که براتون معرفی کردم روی همکاری و ارتباط با مشتری و اعضای تیم تأکید داشتن و خیلی راحت با چند تا کلیک امکان حاشیه نویسی و نظر دادن رو براتون فراهم کرده بودن.

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای گستردگی و پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری زیادی است. در هر صورت فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی دارای شش ویژگی مهم زیر است:

Related image

تعاملی بودن

یکی از ویژگی های مهم ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان ارتباط چهره به چهره است. براین اساس، کاربران می توانند در تبادل بهگام اطلاعات مشارکت کنند، در حقیقت، اکنون در این حالت، فرستنده و گیرنده در یک حالت کنش و واکنش متقابل قرار دارند

جمع زدایی

برخلاف گذشته که پیامهای رسانه ها کلی منتشر می شد به درد اکثر اعضای خانواده می خورد و در آن ورزش، سیاست، آشپزی و… وجود داشت. در حال حاضر نشریات تخصصی به وجود آمده اند که مخاطبان خاص خود را دارند، به دیگر سخن ازجمع سازی فاصله گرفته و به وادی افراد کشیده شده ایم.

ناهمزمانی

هم اکنون می توان قبل از انتشار روزنامه از طریق رایانه و مردم به روزنامه رفت و اخبار مورد نظر را خواند. قبلا همه یک فیلم را از تلویزیون می دیدند، ولی حالا م ی توان با استفاده از امکان ویدئو درخواستی از طریق یک کلوب ویدیویی فیلم دلخواه را دید. فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی بر عنصر زمان به عنوان متغیر تعیین کننده غلبه کرده اند. این فناوریها این قابلیت را دارند که ارسال و دریافت پیام را در زمان دلخواه فرد هموار کنند و این نیز بخشی از انتقال کنترل از منبع به گیرنده است.

تمرکز زدایی

از طریق فناوری های نوین ارتباطی می توان اطلاعات را مثل بسته های پستی در منزل دریافت کرد، به عبارت دیگر، ارتباطات منل گذشته «جمعی» عمل نمی کند، بلکه سفارش بدیر شده است. قبلا به عنوان مثال برای برقراری ارتباط تلفنی حضور در خانه الزامی بود – ارتباط خانه به خانه – ولی حالا تلفن همراه این مشکل را حل کرده و ارتباطات تلفی را نقطه به نقطه کرده است.

ظرفیت بیشتر

فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی ظرفیت گردآوری و توزیع اطلاعات را افزایش داده اند. حافظه عظیم رایانه ها و قدرت انتقال بی سایقه اطلاعات از طریق فیبرهای نوری و پدیده بزرگراه های اطلاعاتی خبر از بروز پدیده هایی چون عصر اطلاعات و ابر بزرگراه های ارتباطی می دهند.

انعطاف پذیری

با استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات می توان در هر زمانی که ضرورت احساس شود وارد سپهر اطلاعات شد. این انعطاف پذیری آوج تعاملی شدن ارتباطات است و خرد گرایی در سازمانها فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای گستردگی و پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری زیادی است.

منبع: ماهنامه تدبیر

  • hasan emami
  • ۰
  • ۰

چرا کسی به وب سایت من سر نمی زند؟” این سوال بسیاری از صاحبان وب سایت ها می باشد که شاید هر روز آن را از خودشان بپرسند. شما پول و زمان زیادی را صرف کرده اید تا افرادی که نیازمند محصولات و خدمات کسب و کار آنلاین شما هستند به سمت وب سایت شما بیایند، اما حالا که شما نهایت آمادگی را دارید، چرا این اتفاق روی نمی دهد؟

درک داشتن یک وب سایت و تبدیل شدن به یک شرکت موفق تقریبا بلافاصله بعد از اتمام مرحله طراحی سایت یک انتظار نادرستی است که اغلب مشتریان آن را مد نظر دارند. اگر قصد افزایش مشتری و بازدید کننده از وب سایت خود را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

صاحبان وب سایت ها چه انتظاری باید داشته باشند؟

انتظار صاحبان وب سایت چیست؟ 

همانطور که می دانید فضای اینترنت از کسب و کار های مختلف پر شده است. مهم نیست که شما چه کاری انجام می دهید، بسیاری از آن ها در هر کاری که کسب و کار شما را در بر می گیرد با شما رقابت می کنند. شما هرگز فروشگاهی را بدون نام راه اندازی نمی کنید، به همین جهت هنگامی که کسب و کار آنلاین خود را شروع می کنید، باید کلمه ای را که برای وب سایت کسب و کار خود انتخاب نمایید. اما نکته ای که اینجا وجود دارد این است که مهم نیست که محصولات و خدمات شما چقدر خوب است و یا چقدر آنها را به فروش می رسانید، به هیچ وجه مردم شما فروشگاه شما را پیدا نخواهند کرد و هیچ کس نمی داند حتی وب سایت شما وجود دارد!

چه کاری باید انجام داد؟

در اولین قدم وب سایت شما باید عالی باشد و به خوبی کار کند و همچنین با قوانین موتور های جستجو از جمله گوگل و بینگ سازگاری داشته باشد. علاوه بر این، قوانین و مقررات بسیاری وجود دارد تا هنگامی که موتورهای جستجوگر و سازمان های دیگر شروع به جمع آوری اطلاعات از آن می کنند، وب سایت شما آن ها را دنبال کند تا رتبه بندی بهتر را بدست آورد. لیستی از این موارد را در زیر قرار داده ایم:

  • طرح ها و داده های ساختاری: این طرح ها و داده ها باید به درستی در وب سایت اجرا شوند تا موتورهای جستجو و سایر ربات ها سایت شما را بشناسند و هر بخش از سایت شما را درک کنند. محصولات، خدمات، مقالات وبلاگ، رویدادها و موارد دیگر، هر کدام نیاز به یک داده / طرح دارند که به درستی ساخته شده است.
  • کد: کد نویسی وب سایت شما بایستی به نحو احسنت انجام شده باشد تا موتورهای جستجو بتوانند تمام اطلاعات را سریع و آسان جمع آوری کنند.
  • تصاویر و عکس ها: تصاویر وب سایت باید بهینه شده باشند و با فرمت مناسب به نمایش در بیایند. بهتر است تصاویر اصلی وب سایت شما در هدر سایت قرار داده شوند تا موتور های جستجو بتوانند به بهترین روش ممکن آن ها را دریافت نمایند. 
  • طراحی واکنش گرا: هر مشتری که ممکن است وب سایت شما را پیدا کند، قطعا یک گوشی موبایل خواهد داشت. به همین جهت وب سایت شما باید قابلیت نمایش در دستگاه های مختلف را داشته باشد. اگر مشتری شما نمیتواند محصولات و خدمات سایت شما را بخواند و ببیند، قطعا آنها را نخواهد خرید. 
  • رعایت قوانین: قوانین زیادی وجود دارند که با رعایت نمودن آن ها وب سایت شما بهینه سازی شده و کارکرد بهتری خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به توصیه های گوگل توجه داشته باشید. 

تولید محتوا برای وب سایت

پس از اتمام تمامی مراحل بالا، نوبت به قرار دادن محتوا در وب سایت شما خواهد رسید تا بتوانید وب سایت زیبا و کاربردی خود را تست کنید و مشتریان مورد نظر خود را به دست آورید. برای موفق شدن در این زمینه ابتدا باید یاد بگیرید چگونه از کلمات کلیدی، عنوان و متا تگ های توصیفات استفاده کنید. یاد بگیرید که چگونه سایت خود را حداقل یک بار در هفته آپدیت کنید (وبلاگ یک ابزار عالی برای این کار است). دانستن این که چگونه همه این ها با هم کار می کنند، به شما این امکان را می دهد تا بهترین تصمیم را برای ایجاد محتوای سایت و راه اندازی استراتژی های خود بگیرید.

جمع بندی

لیست زیر را بررسی و تا آن جایی که ممکن است از آن پیروی کنید:

  • داشتن اطلاعات کافی: می دانیم که شما درباره محصول و سرویس هایی که ارائه می دهید متخصص هستید ولی بحث من درباره رایانه ها و همچنین نحوه اداره آن ها است. سعی کنید اکسل و ورد را یاد بگیرید و همچنین کار با صندوق پستی و نحوه درست کردن آن را نیز یاد بگیرید و درباره ویرایشگر های آنلاین، CMS ها و آنچه که از آن ها انتظار دارید، بیشتر بدانید.
  • بررسی و تحلیل رقبای وب سایت: بررسی کنید که رقبای آنلاین وب سایت شما چه کسانی هستند و چگونه کسب و کار خود را اداره می کنند. قیمت های آنلاین محصولات خود را بیابید و بررسی کنید که آن ها از چه روش های تبلیغاتی استفاده کرده اند و تا آن جا که می توانید از آن ها یاد بگیرید.
  • با توجه به بودجه خود بهترین شرکت طراحی وب سایت را پیدا کنید: در مورد شرکتی که برای طراحی وب سایت خود انتخاب کرده اید، باید بگویم که باید نظرات مشتریان و نمونه کار های آن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها می توانند آنچه را که وعده داده اند به شما تحویل دهند یا خیر!
  • کلمات کلیدی مربوط به سایت شما: لیست کلمات کلیدی وب سایت خود به صورت آنلاین بررسی کنید. توجه داشته باشید که لیست کلمات کلیدی وب سایت شما نباید بیش از بیست کلمه باشد.
  • سئو و بهینه سازی وب سایت: این یک روش قابل دستیابی، مقرون به صرفه و آسان برای کسب مشتریان بیشتر وب سایت شما می باشد. اگر قصد دارید با یک شرکت سئو وارد همکاری شوید بهتر است ابتدا نمونه کار ها و کیفیت خدمات آن ها را بررسی کنید.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی: همانطور که قبلا هم گفتیم استفاده از شبکه های اجتماعی با توجه به رایگان بودن آن ها بسیار مناسب است. اگر از این شبکه ها به طور درستی استفاده کنید قطعا باید منتظر افزایش ترافیک ورودی به وب سایت خود باشید.

اگر فکر می کنید این مقاله نیاز به تکمیل دارد و من چیزی را فراموش کرده ام در زیر منتظر دریافت نظرات شما هستم.

  • hasan emami