طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل

  • ۰
  • ۰

VRML چیست؟

VRML زبانی است که توسط آن ، هرشی در محیط VR با علائم مخصوص و گرامر خاص یک زبان نشانه گذاری بصورت استاندارد ، مدل می شود. یعنی VRML قالب استاندارد فایلی است که درون آن اطلاعات مربوط به اشیاء محیط VR بصورت متنی تعریف می شود
برای نمایش یک فایل متنی VRML (که در آن مجموعه ای از اشیاء تعریف شده است ) دو مرحله لازم است:  خوانده شدن فایل متنی VRML ، استخراج تک تک اشیاء و پارامترهای آن و تبدیل آن به یک ساختمان داده مناسب برای تفسیر و نمایش۔(این قسمت از کار را برنامه مرورگر بر عهده دارد).
تحویل دادن ساختمان داده تشکیل شده برای اشیاء به برنامه ای که آنرا پردازش و تفسیر کرده و نهایتا نمایش می دهد. به این برنامه موتور تفسیر گفته می شود.
تمام جنبه های دنیای مجازی و فعل و انفعالاتی که کاربر می تواند با این میحط داشته باشد توسط استاندارد VRML تعریف می شود. فایل های VRML را می توان با فایلهای HTML مقایسه کرد زیرا هر دو فایل های متنی و استانداردی هستند که توسط مرورگر خوانده و برای نمایش ، تفسیر می شوند.
زبان VRML به این دلیل طراحی شد تا بتوان با فایلهای بسیار کم حجم ، صحنه های سه بعدی طراحی شده در محیط VR را مستند کرده و آنها را روی شبکه اینترنت (که فعلا از محدودیت پهنای باند رنج می برد) ارسال کرد. در حقیقت VRML مشخصات لازم جهت تفسیر و نمایش اشیاء هر صفحة VR را مدل سازی کرده و این فایل بر روی شبکه اینترنت انتقال می یابد و پس از دریافت آن توسط ماشین کاریر ، تفسیر شده و نمایش داده خواهد شد.
فلسفه وجودی VRML و HTML از یک منبع سرچشمه گرفته است؛ زیرا بعنوان مثال بارشدن یک تصویر دوبعدی کامل از یک صحنه بر روی ماشین کاربر اینترنت که از خط تلفن بعنوان خط ارتباط استفاه می کند، ۲۰ دقیقه طول می کشد. در حالی که اگر همان صحنه را توسط VRML مدلسازی نمائیم ، بسته به پیچیدگی اشیاء آن در چند ثانیه بار می شود. البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که بنابر طبیعت اشیاء در محیط VR ، فایل های VRML از فایل های HTML بزرگتر هستند و حجم پردازشی که در ماشین کاربر باید برای تفسیر و نمایش یک فایل VRML انجام شود ، هزاران برابر حجم پردازش برای نمایش یک فایل HTML است. بنابراین کاربر برای آنکه بتواند در حین بار شدن فایل VRML ، اشیاء را در محیط VR بصورت بلادرنگ ببیند ، نیاز به سخت افزار و مرورگر بسیار سریع دارد.
به هر حال VRML هنوز به طور کامل رشد نکرده و حتی به عقیده برخی فعلا شکست خورده است ولی شاید با گذشت زمان کاربردهای زیبای آن فراگیر شود. بعنوان مثال شاید در آینده شما بتوانید برای خرید یک خانه از طریق اینترنت ، به سایت یک بنگاه معاملات ملکی وصل شوید ، خانه ای را انتخاب کنید و با بارکردن فایل VRML آن ، درب خانه مورد نظرتان را باز کنید، وارد آن شوید ، در اتاق ها بچرخید و زوایای مختلف آنرا نگاه کنید و حتی چشم انداز بیرون را تماشا کنید.

  • ۹۶/۱۲/۲۰
  • hasan emami

VRML

VRML چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.